Підвищення долговічності вдосконалених фрикційних апаратів вантажного піввагона

  • В.І. Могила Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
  • О.О. Потапенко Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ, Україна
  • О.В. Кортєва Cхідноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
Ключові слова: клиновий гаситель коливань, удосконалена конструкція, тарілчаста пружина, прогин, жорсткість, напруга, енергія поглинання, динамічні показники

Анотація

Визначено, проаналізовано та представлено результати досліджень напружено-деформованого стану елементів фрикційного апарату візка вантажного піввагону моделі 12-7019 КрВЗ та удосконалених конструкцій під дією статичного навантаження засобами комп’ютерного моделювання, а саме: епюра переміщень; графік зміни прогину комплекту пружин від дії вертикальних навантажень; еквівалентні напруги комплекту пружної підвіски; діаграма пропорційного розподілу навантажень; графік поглинання енергії гасителя коливань; результати впливу конструкцій ресорного комплекту на динамічну поведінку вантажного піввагону при швидкостях руху в діапазоні від 10 до 200 км/год. Підтверджено доцільність використання удосконалених конструкції гасителя коливань. Відповідно до результатів дослідження динаміки вантажного піввагона у «порожньому» режимі руху засобами комп’ютерного моделювання, при порівнянні характеристик «типової» та удосконаленої конструкції систем ресорного підвішування встановлено, що проведені конструктивні зміни забезпечують стабільний рівень динамічних показників у межах допустимих нормативних значень до швидкості v = 110 км/год.

 Знайдене конструктивне удосконалення фрикційного гасителя коливань візка вантажного вагону зі зниженою концентрацією напруг, дозволяє покращити передачу навантажень, виникаючих у ресорному підвішуванні, підвищити динамічні характеристики візка, довговічність вузла гасіння коливань та збільшити міжремонтний термін експлуатації.

Посилання

1. Бороненко Ю.П., Орлова А.М. Опыт проектирования трехэлементных тележек // Железнодорожный транспорт. 2006. №5. С. 58 – 62.

2. Борщ Б.В. Повышение долговечности фрикционного клинового гасителя колебаний тележек грузовых вагонов: Дис. к-та техн. наук: 05.02.01 / Борщ Борис Васильевич. М.:ВНИИЖТ, 2009. 153 с.

3. Новая тележка для грузовых вагонов // Бубнов В.М., Бороненко Ю.П., Орлова А.М., Рудакова Железные дороги мира. 2005. №7. С. 45 – 48.

4. Вершинский С.В.Динамика вагона. М.: Транспорт, 1991. 360 с.

5. Габец А.В, Гавриков Д.В. Совершенствование конструкции подклиновой пружины узла гашения колебаний тележки грузового вагона средствами 3D-моделирования // Инженерный вестник Дона. 2015. №4. URL: ivdon.ru/ru/magazine/archive/n4p2y2015/3450

6. ГОСТ 3057 – 90. Пружины тарельчатые. Общие технические условия / Межгосударственный стандарт. – Утв. и введен в действие пост. № 2266 от 25.07.90. – Взамен ГОСТ 3057 - 79. М.: (Изд-во стандартов,1990). Переиздан ИПК Изд-во стандартов,2003. 37 с.

7. Игембаев Н.К. Перспективные направления по улучшению динамическихкачеств длиннобазных грузовых вагонов //Хабаршысы Вестник.2011. №3 (70). С. 5 – 11.

8. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). М.: Гос. НИИВ-ВНИИЖТ, 1996. 319 с.

9. Нормы допускаемых скоростей движения подвижного состава по железнодорожным путям колеи 1520 (1524) мм федерального железнодорожного транспорта // Приказ МПС России № 41 от 12 ноября 2001 г. М.: Транспорт, 2001. 127 с.

10. Орлова А.М. Влияние конструктивных схем и параметров тележек на устойчивость, ходовые качества и нагруженность грузовых вагонов: Автореферат дис. д-ра техн. наук: 05.22.07 / Орлова Анна Михайловна. С.-П. ФГБОУ ВО ПГУПС, 2008. 34 с.

11. Шадур Л.А. Вагоны. Учебник для вузов ж.д. тр-та. М.: Транспорт, 1980. 439 с.

12. Шнейдер В.Е. Краткий курс высшей математики. Учеб. пособие для вузов. М.: Высш. школа, 1972.

с.

13. Вlokhin Y.Р., Pshin'ko O.M., Myamlin S.V. Optimization of parameters of spring suspension of the freight car three-piece bogies// Proc. Ofthe 5-thInt’l. Conf. onRailwayBogiesandRunningGears. Budapest: BUTE, 2001. Р. 84–86.

14. Boronenko Yu., Orlova A., Rudakova E. Influence of construction schemes and parameters of three-piece freight bogies on wagon stability, ride and curving qualities // Vehicle System Dynamics. 2006. 44. Р. 402 – 414.

15. Mogіla V., Potapenko O. Analysis and Study of the Problems Arisingin Movable Joints of Freight Car Bogies // TEKA Commission of Motorization and Еnergetics in Agriculture. 2016. 16, No.2. Р. 27 – 32.

16. MogilaV., NozhenkoV., Kireev A. The detection of discontinuty flaws of metal in power bracket sheels of locomotive servicing by ultrasonic echo method on shallow depths// TEKA Commission of Motorization and Power Industry in Agriculture. 2010. V, No.XВ. Р. 43 – 48.

17. PaulKurowski. Engineering Analysis with SOLIDWORKS Simulation. 2016. 500 p.

18. Pogorelov D.Yu. Simulation of Rail Vehicle Dynamics with Universal Mechanism Software // Rail vehicle dynamics and associated problems. Gliwice: Silesian University of Technology, 2005. P. 13 - 58.

19. VaracutaE.Reliability parameters of railways rolling – stock functioning researching during its exploitation // TEKA Commission of Motorization and Power Industry in Agriculture. 2010. V, No.XD. Р. 25 – 30.

20. Wickens A.H. Steering and stability of the bogie: vehicle dynamics and suspension design// Proc. of the Institution ofMechanical Engineers. –Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 1991. №205. Р. 109–122.

21. Olga Potapenko, Nikolay Gorbunov, Valentin Mogyla, Yuriy Scherbina,Vladimir Hauser. Function Evaluation of Common and Proposed Friction Shock Absorbers for Open Box Wagon 12-7019 KRVZ. Manufacturing Technology. Usti and Laben, Czech Republic. 2019, Vol 19, № .. P.303 – 307.

Опубліковано
2021-03-16
Як цитувати
Могила, В., О. Потапенко, і О. Кортєва. «Підвищення долговічності вдосконалених фрикційних апаратів вантажного піввагона». ВІСНИК СХІДНОУКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ імені Володимира Даля, вип. 1(265), Березень 2021, с. 75-82, doi:10.33216/1998-7927-2021-265-1-75-82.